top of page
Search

על התבטאויות נתניהו בתקשורת: מר נתניהו, אנחנו לא טיפשים ולך לא אבדה הבושה!


מר נתניהו, אנחנו לא טיפשים ולך לא אבדה הבושה!

היעד התורן השבועי להתקפותיך המסיתות בתקשורת הוא עו״ד אייל ינון היועץ המשפטי של הכנסת. בא ננסה לנחש מי יהיה היעד הבא שלך? האם זה יהיה התובע במשפט שלך? או אולי אחד או יותר מהשופטים?

אם אספור כמה פעמים הופעת בשנה האחרונה בתקשורת, בין אם באולפנים, בכנסים, בנאומים או בסרטונים מטעמך, כנראה אגיע למספר תלת ספרתי.

אבל אם ננתח בכמה מהופעותיך התלוננת נגד אחרים, תקפת או טענת כי מבצעים נגדך סיכול ממוקד לעומת כמה פעמים דיברת אל הציבור על נושאים מהותיים וערכיים, משהו כמו נאום ״מצב האומה״ העוסק לא רק באיראן אלא מתמודד גם עם המצוקות והקשיים, נגיע למסקנה כי נאומי התלונות והתקיפות שלך הביסו את נאומי המהות בנוק אאוט מטורף!!!!

כל פעם שספורטאי זוכה במדליה אתה מצטלם כשאתה מברך אותו. מתי פעם אחרונה הצטלמת מדבר עם מישהו במצוקה? מדוע לא ראינו אותך מתבטא בנושא הכשל בתשתיות הביוב שזעזע את המדינה? מדוע לא ראינו אותך מצטלם בבתי חולים הקורסים? מתי נתת נאום מצב האומה המסביר כיצד נקלענו בהנהגתך לגירעון תקציבי מטורף? או מה הפתרון שלך למצוקת מערכת הבריאות?

מתי פעם אחרונה התבטאת בנושאים ערכיים ומוסריים, משהו שדומה להתבטאויות של מנהיגים דגולים כמו בן גוריון, בגין ורבין? יש ספרים רבים על אמרות בן גוריון, בא ניקח אחד מהם – הספר ״ייחוד וייעוד״ המרכז את המסרים הערכיים מוסריים של בן גוריון. אחד מהם הוא ״מדינת ישראל תיבחן לא בעושר, לא בצבא ולא בטכניקה, אלא בדמותה המוסרית ובערכיה האנושיים״. מה יהיה כתוב בספר שיתעד את התבטאויותיך ואמרותיך כמנהיג?

כאשר מנחם בגין קיבל ב 1964 תשורה מגורם פרטי ,החזיר בגין את המתנה וכתב לנותן המתנה מכתב שבו נכתב בין השאר ״מבקשך שתקבל בחזרה את המתנה הזו כי אין אני יכול לקבלה״ וכן ״בסופו של דבר הערכת חבר לרעהו אינה זקוקה לתשורות מיוחדות״. מה יהיה כתוב בהקשר אליך? אולי יהיה כתוב ״החסינות היא אבן יסוד בדמוקרטיה״?

מתי פעם אחרונה לקחת אחריות על אירוע לא מוצלח? משהו כמו אמירתו של רבין אחרי אירוע נחשון וקסמן בו אמר רבין בהתבטאות מנהיגותית מרשימה ״אני אחראי״!! אחרי אסון השריפה בכרמל התגאית ויחצנת את מקומך בהגעת הסופר טנקר״ אז איפה אתה עם הסופר טנקר של השיטפונות? מדוע כאשר נחשף שעו״ד הדין שלך וקרוב משפחתך דוד שמרון היה בקשר עסקי עם מיקי גנור מפרשת הצוללות, לא יצאת באמירה ערכית? משהו כמו ״אני מאמין בחפותו של שמרון אבל מגנה את זה שלא ביצע גילוי נאות ולא פנה אל היועץ המשפטי אשר יחווה דעתו האם הוא בניגוד עניינים כאשר יש לו אינטרס עסקי בנושא מהותי שאני זה שאמור לקבל בו החלטה״

התשובה היא כי אתה מצטלם רק בהישגים אך מתנער מאחריות ממשלתך לכישלונות.

כיצד מנהיג מדינה מסוגל לומר שהחלטה של הגורם המוסמך בחוק להחליט על כתב אישום מהווה הפיכה שלטונית? כיצד אתה מסוגל לומר שהחלטה פרוצדורלית של יועץ משפטי של הכנסת בנושא כינסו ועדת כנסת לדון בשתי בקשות חסינות שהוגשו לכנסת איננה כשרה? האם לא אתה זה שביקשת מהכנסת לדון בבקשתך לחסינות?

אתה מזכיר לי את הסיפור על אמא אשר העירה את הבן שלה בבקר כדי שילך לבית הספר. הבן אמר ״לא בא לי ללכת לבית הספר כי המורים לא משהו, התלמידים מטרידים, התשתיות על הפנים...״ האמא עונה ״בני, אני מבינה אותך אבל אתה מנהל בית הספר״!!!!

כן, מר נתניהו, אתה ״מנהל בית הספר״, אתה ראש הממשלה כבר למעלה מעשור ברצף אבל אתה תוקף כל יום את מוסדות המדינה ונושאי המשרה שלה!! אתה מעמיד עצמך כאופוזיציה לוחמת נגד המדינה שאתה מנהיגה, ובטח הקמפיין שלך יהיה ״בנימין נתניהו נגד מוסדות מדינת ישראל״

אז מר נתניהו, כנראה שהכותרת תהיה דווקא ״מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו המואשם בשלוש עבירות פליליות״.

53 views0 comments

Recent Posts

See All

בני גנץ, למרות המון כוונות טובות, עליך לפרוש ולא להתבזות באי מעבר אחוז חסימה!

״הערת עסק חי״ לכחול לבן. מכתב גלוי אל בני גנץ מאת: עמוס מלכא. כאיש עסקים מזה 19 שנים בחרתי לנתח את מצבה של כחול לבן בקריטריונים כללים מעולם העסקים וספציפית כחברה ציבורית שגייסה הון בשלושה סבבי גיוס וש

בני גנץ - למרות חוסר האמון, כתבי האישום, החשדנות ודריסת הדמוקרטיה, צו השעה – ממשלת אחדות או חירום

צירוף האירועים של מגפת הקורונה, הפלונטר הפוליטי המלווה בחוסר אמון, שסע עמוק וחשדנות קיצונית והסכנה האמיתית לדמוקרטיה, הוא בהחלט בגדר Worst Case Scenario – התרחיש הקיצון. במידה ואחת הצלעות ״במשולש״ זה

Post: Blog2_Post
bottom of page